Sprawdzona Dieta

Dowiedz się jak jeść, jakie suplementy brać i jak sobie pomóc z problemami żywieniowymi. Od lat pomagamy szerokiemu gronu odbiorców z powodzeniem.

Podagra a dieta – czy jest pomocna?

Podagra a dieta – czy jest pomocna?

Jeśli masz podagrę, powinieneś rozważyć zwiększenie spożycia warzyw. Powinieneś spróbować zjeść pięć porcji warzyw dziennie. Możesz urozmaicić swoje mięsne potrawy dodając do nich warzywa. Owoce takie jak truskawki, pomarańcze, wiśnie i kiwi mogą pomóc obniżyć ilość kwasu moczowego we krwi. Syrop kukurydziany o niskiej zawartości fruktozy, lub HFCS, jest również zalecany.

Niskotłuszczowy nabiał

Choć niskotłuszczowy nabiał jest ogólnie uważany za korzystny dla podagry, eksperci ostrzegają, że czerwone mięso i mięsa organiczne są wysokie w puryny i mogą powodować flary na podagrę. Chociaż czerwone mięso jest źródłem żelaza, eksperci sugerują zmniejszenie spożycia czerwonego mięsa. Podobnie, produkty mleczne mogą pomóc osobie cierpiącej na podagrę w obniżeniu poziomu kwasu moczowego. Kluczem jest wybór żywności, która jest niska w purynach.

Choć wysokotłuszczowe produkty mleczne nie są znane z zapobiegania podagrze, mogą zmniejszyć ryzyko nawracających ataków. Niskotłuszczowe produkty mleczne zawierają również właściwości przeciwzapalne, które zmniejszają reakcję organizmu na kryształy moczanu jednosodowego. Zgodnie z Dietary Guidelines for Americans, zdrowa osoba dorosła powinna spożywać trzy porcje nabiału dziennie. Te nabiałowe pokarmy obejmują niskotłuszczowe mleko, twaróg i jogurt – sekcja ta została przygotowana przez autora serwisu michalakmed.pl. Oprócz nabiału, ludzie powinni pić odpowiednie ilości wody. Przyjmowanie wody odgrywa kluczową rolę w wypłukiwaniu kwasu moczowego.

Co ciekawe, produkty mleczne zostały powiązane z niższym poziomem kwasu moczowego w niektórych badaniach. Niektóre badania wykazały nawet, że niskotłuszczowy nabiał może zmniejszyć występowanie podagry u osób z tym schorzeniem. Naukowcy doszli do wniosku, że mleko, w szczególności, ma ostre działanie obniżające poziom moczu. Efekt ten może wynikać z niskiej zawartości puryn w mleku. Ponadto mleko krowie zawiera właściwości przeciwzapalne, co może pomóc osobie cierpiącej na podagrę poradzić sobie z atakiem podagry.

Oprócz niskotłuszczowego nabiału mężczyźni powinni ograniczyć spożycie czerwonego mięsa. Wykazano, że jedzenie mięsa zwiększa ryzyko wystąpienia podagry o 41 procent. Ale ostatnie badanie wykazało, że spożycie nabiału zmniejsza ryzyko o 44 procent u tych, którzy jedzą więcej niż dwie porcje dziennie. Ponadto zmniejszenie spożycia mięsa również zmniejsza częstość występowania podagry o 18 procent. Tymczasem wpływ niskotłuszczowego nabiału na podagrę jest niewielki i oparty na małych badaniach.

Oprócz zmniejszenia poziomu kwasu moczowego, nabiał jest również korzystny dla osób cierpiących na podagrę. Nabiał zawiera orot, substancję, która pomaga nerkom wydalać kwas moczowy. Inne produkty mleczne, w tym niskotłuszczowe mleko i jogurt, zawierają laktalbuminę, która ma działanie urykozuryczne. Dlatego nabiał jest dobrą opcją dla osób z podagrą i cierpiących na nią.

Przeczytaj:  Nasiona Chia - jak jeść, żeby schudnąć - czy pomagają?

Syrop kukurydziany o niskiej zawartości fruktozy

Jeśli martwisz się o swoją dietę na podagrę, unikanie pokarmów o wysokiej zawartości syropu kukurydzianego o wysokiej zawartości fruktozy (HFCS) jest dobrym pomysłem. Syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy to produkowany przez człowieka słodzik, który zawiera 55 procent fruktozy i 45 procent glukozy. Fruktoza rozkłada się na puryny, które z kolei powodują kwas moczowy i bolesne kryształy w stawach.

Ważne jest również, aby zrozumieć, że spożycie fruktozy jest związane z większym ryzykiem rozwoju podagry. Podczas gdy fruktoza występuje naturalnie w owocach, fruktoza znajduje się również w syropie kukurydzianym o wysokiej zawartości fruktozy, zmodyfikowanej formie syropu sacharozowego z kukurydzy. Dostępność tego cukru jest skorelowana ze wzrostem podagry i hiperurykemii na Zachodzie, dlatego lekarze zalecają tę bezcukrową alternatywę osobom cierpiącym na podagrę.

Dieta wolna od HFCS jest korzystna dla osób cierpiących na podagrę, ponieważ zmniejsza tworzenie się kryształów w stawach. Niskotłuszczowy nabiał jest dobrym wyborem dla osób cierpiących na podagrę, ponieważ zawiera właściwości przeciwzapalne. Właściwości przeciwzapalne niskotłuszczowego nabiału zmniejszają odpowiedź zapalną na kryształy moczanu jednosodowego. Dietary Guidelines for Americans sugerują 3 porcje nabiału każdego dnia dla zdrowych dorosłych. Niskotłuszczowe mleko, twaróg i jogurt to doskonałe źródła niskotłuszczowego nabiału. Aby pozostać nawodnionym, należy pić dużo wody. Niedawne badanie prospektywne dotyczące korzyści zdrowotnych wynikających ze spożywania wody wykazało, że kobiety, które spożywały mniej fruktozy, miały znacznie niższy poziom kwasu moczowego niż te, które spożywały więcej produktów zawierających fruktozę.

Zużycie napojów gazowanych słodzonych owocami stanowi dużą część przyczyny podagry, według analizy przeprowadzonej przez Arthritis Foundation. Badania wykazały, że mężczyźni, którzy pili dwie lub więcej słodzonych napojów gazowanych dziennie, byli o 85 procent bardziej narażeni na rozwój podagry w porównaniu z kobietami, które wypiły tylko jedną puszkę. W tym samym badaniu stwierdzono, że naturalnie słodkie soki owocowe były związane z większym ryzykiem wystąpienia podagry niż u osób, które nie spożywały słodzonego napoju.

Podobne:

Udostępnij