Sprawdzona Dieta

Dowiedz się jak jeść, jakie suplementy brać i jak sobie pomóc z problemami żywieniowymi. Od lat pomagamy szerokiemu gronu odbiorców z powodzeniem.

Dieta redukcyjna – fundamenty diety dla utraty wagi

Dieta redukcyjna – fundamenty diety dla utraty wagi

Być może znasz dietę Redukcyjną, która została powiązana z redukcją tłuszczu trzewnego, stresu oksydacyjnego i proliferacji komórek. Być może zastanawiasz się, jak działa ta dieta? Oto niektóre z jej zalet:

Diety umiarkowanie-tłuszczowe sprzyjają utracie wagi

Najważniejszą rzeczą do zapamiętania w przypadku diety umiarkowanie-tłuszczowej jest umiar. Mimo że dobre tłuszcze są niezbędne do utraty wagi, ważny jest umiar. Kluczem jest spożywanie ich z umiarem, a nie w dużych ilościach. Badanie to nie ma być ostatecznym przewodnikiem po dietach odchudzających. Jednak wyniki sugerują, że diety o umiarkowanej zawartości tłuszczu mogą sprzyjać utracie wagi. Sugeruje również, że diety oparte na tłuszczu są bardziej zdrowe niż te niskotłuszczowe.

Koniecznie sprawdź informacje, o diecie ketogenicznej tutaj: https://ketomierz.pl/dieta-ketogeniczna

W jednym badaniu mężczyzn i kobiet, naukowcy przypisali nadwagę i otyłość badanych do diety niskotłuszczowej lub umiarkowanej. Następnie, podążali za tą samą dietą przez cztery tygodnie, aby utrzymać swoją wagę. Obie grupy miały zapewnione wszystkie pokarmy. Masa ciała była również monitorowana, aby upewnić się, że te same proporcje straciły wagę w obu grupach. Podczas gdy badanie było małą próbką, wykazało pozytywne efekty niskotłuszczowych i umiarkowanie tłustych diet odchudzających na profil lipidowy organizmu.

Dieta redukcyjna redukuje tłuszcz trzewny, stres oksydacyjny i zmniejsza proliferację komórek

Dieta redukcyjna wykazała, że redukuje tłuszcz trzewny, stres oksydacyjny i proliferację komórek w celu utraty wagi. Redukcja tłuszczu trzewnego zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych i zmniejsza proliferację komórek. Redukcja tłuszczu trzewnego zmniejsza insulinooporność, poziom cukru we krwi i trójglicerydów, które są dwoma wiodącymi czynnikami ryzyka chorób sercowo-naczyniowych. Naukowcy badali wpływ picia octu z posiłkami na poziom cukru we krwi i wrażliwość na insulinę.

Światowa Organizacja Zdrowia uważa otyłość za epidemię, mimo że istnieje wiele czynników ryzyka. Czynniki te obejmują czynniki genetyczne i hormonalne, siedzący tryb życia oraz czynniki środowiskowe. Inne czynniki, takie jak czynniki psychologiczne, wpływają na nawyki żywieniowe, a także na nasze środowisko wewnętrzne. Coraz więcej dowodów wspiera rolę mikrobioty w regulacji masy ciała.

Przeczytaj:  Choroby i dieta - co jeść, aby wzmocnić układ odpornościowy organizmu

Witamina D jest trudna do uzyskania z diety

Wielu z nas ma niedobór witaminy D, a jest to rosnący problem, ponieważ tak wielu z nas walczy o jej naturalne pozyskanie z żywności, którą spożywamy. Witamina D nie występuje naturalnie w wielu pokarmach, a większość ludzi żyjących w pochmurnym klimacie nie otrzymuje jej prawie w wystarczającej ilości. Ludzie, którzy są starsi, mają ciemniejszą skórę lub żyją daleko od równika są szczególnie narażeni.

Dieta pozbawiona witaminy D może przyczynić się do otyłości. Wiele osób z otyłością lub nadwagą ma niski poziom witaminy D, więc ważne jest, aby uzyskać wystarczającą ilość w celu uniknięcia wielu chorób. Podczas gdy niemożliwe jest uzyskanie wystarczającej ilości witaminy D z diety w celu utraty wagi, można zwiększyć poziom witaminy D w organizmie poprzez przyjmowanie suplementów witaminy D. Ta witamina nie tylko może pomóc Ci schudnąć, ale może również poprawić zdrowie kości i zmniejszyć ryzyko niektórych rodzajów chorób.

Witamina D pomaga schudnąć

Nowa metaanaliza sugeruje, że przyjmowanie witaminy D może pomóc Ci schudnąć na diecie redukcyjnej. Witamina pomaga schudnąć poprzez tłumienie produkcji hormonu przytarczyc, który sprzyja gromadzeniu się tłuszczu w tkance tłuszczowej. Według dr Perny konieczne są dalsze badania, aby potwierdzić jej wyniki. Witamina D wpływa na wiele aspektów twojego zdrowia, w tym na utratę wagi.

W badaniu uczestnicy z nieodpowiednim poziomem witaminy D potrzebowali więcej witaminy D, aby osiągnąć ten sam poziom. W rzeczywistości tkanka tłuszczowa zatrzymuje witaminę i zapobiega jej wykorzystaniu. Tak więc, cięższe osoby wymagają od dwóch do pięciu razy więcej witaminy D niż osoby szczupłe. Należy jednak pamiętać, że najlepiej zasięgnąć porady lekarza przed przyjęciem suplementów witaminy D. Choć jest ona ogólnie bezpieczna, to ryzyko wystąpienia skutków ubocznych jest większe u osób stosujących diety redukcyjne.Podobne:

Udostępnij