Sprawdzona Dieta

Dowiedz się jak jeść, jakie suplementy brać i jak sobie pomóc z problemami żywieniowymi. Od lat pomagamy szerokiemu gronu odbiorców z powodzeniem.

Nasiona Chia – jak jeść, żeby schudnąć – czy pomagają?

Nasiona Chia – jak jeść, żeby schudnąć – czy pomagają?

Być może słyszałaś o nasionach chia, jeśli próbujesz schudnąć. Nasiona chia zawierają błonnik i uważa się, że regulują poziom cukru we krwi. Zawierają również kwasy tłuszczowe omega-3, które są dobre dla Twojego serca, a nawet mogą zapobiegać depresji. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o tych małych nasionach. Możesz być nawet zaskoczony, aby dowiedzieć się, jak wiele korzyści zdrowotnych mają!

nasiona chia tłumią apetyt

Jeśli próbujesz schudnąć, nasiona chia mogą być idealnym sposobem, aby pomóc Ci uzyskać pożądany wynik. Bogate w składniki odżywcze nasiona są pełne białka i błonnika, pomagając Ci czuć się dłużej pełnym i tracić wagę przy zachowaniu poziomu sytości. Są również bogate w niezbędne kwasy tłuszczowe i właściwości przeciwzapalne – informacja ta jest rezultatem pracy specjalistów strony witamineo.pl. Oprócz tłumienia apetytu, nasiona chia zwiększają produkcję leptyny, hormonu regulującego apetyt.

nasiona chia zapobiegają przejadaniu się

Aby uniknąć przejadania się podczas jedzenia w celu utraty wagi, spróbuj dodać nasiona chia do swoich potraw. Nasiona te są doskonałym źródłem rozpuszczalnego błonnika, rodzaju węglowodanów, który spowalnia przemianę węglowodanów w cukier. Możesz nawet posypać je na wierzchu sałatek lub owoców, aby zwiększyć ich wartość odżywczą. Nasiona chia są nie tylko świetną przekąską, ale mogą również kontrolować poziom cukru we krwi oraz regulować emocjonalne i hormonalne odżywianie.

nasiona chia utrzymują zdrowy skład ciała

Korzyści płynące z nasion chia są dobrze udokumentowane. Chociaż jakość dowodów nie jest wysoka, nasiona te zawierają wiele korzystnych składników odżywczych. Mogą być spożywane na surowo lub dodawane do pokarmów takich jak smoothie i sałatki. Niektórzy ludzie również moczą nasiona w płynie, aby przekształcić je w żel. Żel może zagęścić desery, takie jak pudding z nasion chia. Ważne jest, aby przestrzegać zalecanych ilości porcji podczas jedzenia nasion chia, ponieważ mogą one powodować pewne trawienne efekty uboczne.

Przeczytaj:  Świeża żurawina - kilka propozycji, jak ją jeść

nasiona chia dostarczają błonnika

Badania wykazały, że spożywanie większej ilości nasion chia może obniżyć poziom cholesterolu. Wynika to z ich wysokiej zawartości rozpuszczalnego błonnika. Dodatkowo błonnik zawiera antyoksydanty, które chronią organizm przed wolnymi rodnikami. Ponadto mogą one regulować układ odpornościowy i obniżać ryzyko rozwoju chorób związanych ze stanem zapalnym. Chociaż trudno jest oszacować dokładne korzyści z nasion chia dla utraty wagi, istnieje kilka sposobów na włączenie ich do codziennej diety.

nasiona chia są wysokokaloryczne

Humor wokół nasion chia jest w większości bezpodstawny. Badanie przeprowadzone na tym produkcie wykazało, że uczestnicy nie wykazali żadnych postępów w utracie wagi, gdy spożywali te nasiona. Jednak spożywanie tego nasiona w połączeniu ze zdrową dietą jest nadal zalecane. Ma również wiele innych korzyści zdrowotnych, w tym obniżenie cholesterolu i zwiększenie poziomu HDL. Możesz użyć go jako dodatku do swojej normalnej diety, aby pomóc Ci schudnąć.

nasiona chia mogą wchodzić w interakcje z lekami na ciśnienie krwi

Badacze twierdzą, że nasiona chia mogą wchodzić w interakcje z niektórymi rodzajami leków na ciśnienie krwi. Przegląd siedmiu badań opublikowany w Nutricion Hospitalaria w listopadzie 2015 roku sugerował, że potrzebne są dalsze badania przed wyciągnięciem wniosków. Badanie wykazało również, że nasiona chia nie miały znaczącego wpływu na markery zdrowia sercowo-naczyniowego, a większość badań miała ograniczenia metodologiczne. Pomimo tych ograniczeń, Memorial Sloan Kettering Cancer Center zauważa, że wykazano, iż nasiona chia obniżają ciśnienie krwi, co może stanowić problem dla osób przyjmujących leki na ciśnienie krwi.

nasiona chia mogą powodować problemy żołądkowo-jelitowe

Choć nasiona chia są bogate w składniki odżywcze, mogą również zakłócać działanie leków i innych elementów odżywczych żywności. Są doskonałym źródłem błonnika pokarmowego, ale mogą powodować dyskomfort trawienny, taki jak wzdęcia, zaparcia, gazy i biegunka. Dodatkowo mogą powodować zaparcia, jeśli nie pije się wystarczającej ilości płynów. Dlatego osoby z problemami żołądkowo-jelitowymi nie powinny stosować nasion chia jako części schematu odchudzania.

Podobne:

Udostępnij