Sprawdzona Dieta

Dowiedz się jak jeść, jakie suplementy brać i jak sobie pomóc z problemami żywieniowymi. Od lat pomagamy szerokiemu gronu odbiorców z powodzeniem.

Endometrioza a dieta – Co jeść, by wzmocnić organizm?

Endometrioza a dieta – Co jeść, by wzmocnić organizm?

Rozważenie diety bezglutenowej jest rozsądne, jeśli masz celiakię lub wrażliwość na gluten. Porozmawiaj ze swoim dostawcą opieki zdrowotnej, aby dowiedzieć się, jaka konkretnie dieta jest wymagana dla Twojego konkretnego schorzenia. Oprócz diety bezglutenowej, wiele kobiet z endometriozą odnosi korzyści z wprowadzenia zmian w stylu życia. Te zmiany stylu życia mogą nie tylko pomóc kontrolować objawy, ale także poprawić ogólny stan zdrowia. Niektóre kobiety stwierdzają nawet, że joga pomaga złagodzić ból miednicy.

Ten artykuł to efekt naszej kreatywnej współpracy z dietabudwigowa.pl

Żelazo

Dla wielu pacjentek z endometriozą kluczem do zwalczania zmęczenia jest odpowiednia dieta z żelazem i endometriozą. Ale znalezienie odpowiedniej równowagi nie zawsze jest łatwe, zwłaszcza dla tych, którzy mają ścisłą dietę roślinną i unikają czerwonego mięsa. Chociaż zalecana dieta dla pacjentów z endometriozą polega na wyeliminowaniu czerwonych i przetworzonych mięs, w wielu dietach istnieje duża luka. Na szczęście istnieje proste rozwiązanie: jedz więcej owoców morza, warzyw i owoców oraz przyjmuj suplement żelaza.

Błonnik

Zgodnie z badaniem przeprowadzonym na 242 kobietach, wysokie spożycie błonnika może obniżyć poziom estrogenu w organizmie. Niektóre owoce, takie jak awokado i grejpfrut, są związane z wyższym poziomem estrogenu, ale dowody na temat owoców i endometriozy są mieszane. Dąż do diety o wysokiej zawartości błonnika i zawierającej co najmniej 5 porcji owoców i warzyw dziennie.

Kofeina

Zaproponowano różne mechanizmy wyjaśniające możliwy związek między endometriozą a spożyciem kofeiny. Nie ma zgodności co do tych mechanizmów, a dokładna patofizjologia pozostaje w dużej mierze nieznana. Kofeina wpływa na aktywność aromatazy, krytycznego enzymu w obwodowej konwersji androgenów do estrogenów. Może również zmieniać funkcję układu wątrobowego, wpływać na wydzielanie globuliny wiążącej hormony płciowe oraz zmniejszać biodostępność hormonów steroidowych. Wpływ kofeiny na rozwój endometriozy słabnie jednak po ośmiu tygodniach, gdy stosowano napoje bezkofeinowe.

Przeczytaj:  Dieta na chore jelita - czego unikać?

Alkohol

Dla wielu pacjentek z endometriozą dieta może mieć znaczący wpływ na objawy. Mogą chcieć zwiększyć spożycie owoców i warzyw, ograniczyć składniki przetworzone i zwiększyć ilość pokarmów przeciwzapalnych. Mogą również chcieć zmniejszyć spożycie alkoholu, który może rzucić ich poziomy witamin dla pętli. Ponadto smażone jedzenie i nabiał są substancjami drażniącymi, które nasilają ich objawy.

Witamina D

Witamina D została powiązana z zapobieganiem endometriozie i może zmniejszyć ryzyko rozwoju zmian chorobowych. Wiadomo, że witamina D hamuje produkcję antyapoptotycznego białka survivin. Spadek poziomu witaminy D może zapobiegać lub zmniejszać inhibicję survivin. Istnieje wiele możliwych korzyści z terapii witaminą D. Wśród nich zmniejszenie zmian chorobowych w endometriozie jest ważnym celem tej terapii.

Podobne:

Udostępnij