Sprawdzona Dieta

Dowiedz się jak jeść, jakie suplementy brać i jak sobie pomóc z problemami żywieniowymi. Od lat pomagamy szerokiemu gronu odbiorców z powodzeniem.

Świeża żurawina – kilka propozycji, jak ją jeść

Świeża żurawina – kilka propozycji, jak ją jeść

Jeśli uwielbiasz żurawinę, możesz dodawać ją do wszelkiego rodzaju potraw. Oto kilka propozycji, jak wykorzystać je w kuchni: pieczenie z nimi, przygotowanie sosu żurawinowego i wiele innych! Czytaj dalej, aby odkryć, jak te pożywne jagody mogą przynieść korzyści Twojemu zdrowiu. Pokochasz te jagody i nie będziesz mógł się doczekać, aby włączyć je do swoich posiłków.

Dodanie żurawiny do wielu potraw

Dodanie świeżej żurawiny do niezliczonych potraw jest nie tylko łatwym sposobem na dodanie koloru do Twojego stołu, ale może również poprawić Twoje zdrowie. Badania sugerują, że włączenie kolorowych owoców i warzyw do diety może znacznie przedłużyć Twoje życie – część ta pochodzi od redaktora portalu dajgotowke.pl. Ponadto, żurawina jest bogata w przeciwutleniacze i inne składniki odżywcze, które mogą pomóc w walce z różnymi chorobami. Oprócz koloru i smaku, żurawina może chronić Twój organizm przed rakiem, chorobami serca i chorobą Alzheimera.

Choć żurawina jest cierpka sama w sobie, połączenie jej z innymi owocami może sprawić, że będzie bardziej smaczna. Zawierają również witaminę C i zdrowe tłuszcze z orzechów włoskich. Spróbuj żurawinowego kurczaka i innych pikantnych dań, które można łatwo sparować z żurawinami. Możesz przygotować ten posiłek w jednym garnku i podać go z prostym daniem dodatkowym. Jeśli chcesz zaserwować go przyjaciołom i rodzinie w Święto Dziękczynienia, jest to świetny sposób na zaimponowanie gościom!

Przygotowanie sosu żurawinowego

Dla pikantnego sosu żurawinowego możesz użyć mniej cukru lub nawet o połowę mniej. Żurawiny będą wyskakiwać i rozpadać się w trakcie gotowania, ale zgęstnieją po ostygnięciu. Aby zrobić własny sos żurawinowy, możesz użyć blendera do przecierów z owoców i połączyć je z wodą. Po odcedzeniu, żurawiny powinny być podgrzewane, aż wyskoczą i będą chunky.

Świeże żurawiny są najlepsze, gdy można je wykorzystać od razu, ale jeśli nie planujesz jeść ich przez kilka dni, możesz również zamrozić je do późniejszego wykorzystania. Możesz nawet zrobić to z wyprzedzeniem i przechowywać w lodówce. Upewnij się, że często sprawdzasz sos żurawinowy, ponieważ może on zachować się do tygodnia, a nawet miesiąca.

Przeczytaj:  Dieta na masę mięśniową - co jeść w nocy?

Pieczenie z żurawiną

Dla pysznego deseru, pieczenie ze świeżą żurawiną jest sposobem na to. Ten prosty owoc dodaje świeżego smaku do ciast, ciasteczek i innych deserów. Świeża żurawina jest dostępna w obfitości o tej porze roku. Jeśli planujesz piec ze świeżą żurawiną w tym roku, oto kilka prostych przepisów, które pomogą Ci zacząć. Po przeczytaniu tego artykułu, będziesz w stanie stworzyć własne pyszne desery!

Po pierwsze, upewnij się, że twoje żurawiny są wystarczająco dojrzałe do pieczenia. W przeciwnym razie rozpadną się i staną się mięsiste. Ponadto, użyj wykałaczki lub drewnianego szpikulca, aby sprawdzić chleb. Jeśli ciasto przyklei się do wykałaczki, jest jeszcze niedopieczony. Jeśli tak się stanie, włóż blachę z chlebem z powrotem do piekarnika na kolejne kilka minut, ale nie przesadzaj z pieczeniem!

Zalety zdrowotne żurawiny

Świeże żurawiny są pełne witamin i przeciwutleniaczy. Są bogate w błonnik i witaminy rozpuszczalne w błonniku oraz zawierają związki, które wspierają zdrowie dróg moczowych. Te przeciwutleniacze mogą również zmniejszyć częstość występowania infekcji dróg moczowych. Ponadto żurawiny mogą zmniejszyć ryzyko rozwoju raka i wrzodów. Ich wysoka zawartość błonnika pokarmowego przyczynia się również do ich zdolności do zwalczania chorób dziąseł i wrzodów.

Pomimo tego, że są sezonowym zszywaniem i popularnym w tartych wypiekach, żurawiny są również niedocenianym członkiem rodziny jagód. Te jagody zapewniają bogactwo korzyści zdrowotnych w jednej porcji i można się nimi cieszyć przez cały rok. Surowa żurawina jest cierpka, ale nie jest tak apetyczna jak dojrzałe borówki. Korzyści wymienione poniżej są tylko próbką wielu korzyści płynących z jedzenia świeżej żurawiny.

Podobne:

Udostępnij