Sprawdzona Dieta

Dowiedz się jak jeść, jakie suplementy brać i jak sobie pomóc z problemami żywieniowymi. Od lat pomagamy szerokiemu gronu odbiorców z powodzeniem.

Choroby i dieta – co jeść, aby wzmocnić układ odpornościowy organizmu

Choroby i dieta – co jeść, aby wzmocnić układ odpornościowy organizmu

Wiele osób poszukuje specjalnych pokarmów, aby wzmocnić swój układ odpornościowy w sezonie grypy i przeziębienia lub kupuje suplementy witaminowe, takie jak witamina C. Chociaż witamina C może wzmocnić układ odpornościowy, ważne jest, aby pamiętać, że układ odpornościowy składa się z wielu czynników i nie jest zależny od jednego pokarmu. Dobrze zbilansowana dieta powinna zawierać wiele witamin i czynników zdrowego stylu życia. Należą do nich owoce i warzywa, zielona herbata, oliwa z oliwek i jogurt. Sprawdź serwis: https://gardeneo.pl/ i dowiedz się szczegółowych informacji o roślinach.

Owoce i warzywa

Jedzenie pokarmów o wysokiej zawartości związków bioaktywnych, takich jak witaminy A i C, jest niezbędne do wzmocnienia układu odpornościowego. Owoce i warzywa bogate w karotenoidy mogą wspierać układ odpornościowy poprzez zwiększenie naturalnej obrony antyoksydacyjnej organizmu. Zaleca się wybieranie szerokiej gamy owoców i warzyw, które zawierają różne witaminy i minerały, a każdy rodzaj rośliny ma coś do zaoferowania organizmowi. Dlatego zaleca się włączenie do swojej diety całej tęczy.

Zielona herbata

Zielona herbata jest stosowana w Azji od tysięcy lat w leczeniu chorób. Jej dwie polifenolowe katechiny, EGCG i ECG, znane są z tłumienia czynników wirusowych i bakteryjnych, wzmacniając tym samym układ odpornościowy i poprawiając jego funkcje. Wykazano, że EGCG i ECG hamują błonę cytoplazmatyczną bakterii, czyniąc je w ten sposób podatnymi na działanie antybiotyków. Naukowcy stwierdzili, że te dwie substancje mogą zwiększyć odporność organizmu 3-krotnie.

Oliwa z oliwek

W badaniach nad funkcjonowaniem układu odpornościowego człowieka, oliwa z oliwek jest doskonałym źródłem kwasów tłuszczowych n-3. Kwasy te modulują naturalną odporność organizmu na infekcje. Oliwa z oliwek poprawia również funkcjonowanie wątroby. Istnieją jednak ograniczone dane na temat jej wpływu na układ odpornościowy. Oliwa z oliwek jest dobrą alternatywą dla oleju sojowego w terapii żywieniowej. Korzyści płynące z oliwy z oliwek na układ odpornościowy są większe niż jej wady, w tym lepsze utrzymanie odporności.

Jogurt

Wiele osób martwi się o znaczenie spożywania zdrowej diety, gdy nadchodzi sezon grypowy. Zwracają się do suplementów witaminowych i specjalnej żywności, aby zwiększyć odpowiedź immunologiczną swojego organizmu. Jednak układ odpornościowy jest o wiele bardziej złożony niż to, i wpływa na niego wiele czynników, a nie tylko jeden pokarm lub suplement. Najlepszym sposobem na wzmocnienie układu odpornościowego jest włączenie do swojej diety zróżnicowanej gamy owoców, warzyw i czynników zdrowego stylu życia.

Przeczytaj:  Dieta 2000 Cal - Menu na 14 dni

Kefir

Prawdopodobnie słyszałeś o kefirze i zastanawiałeś się, czy warto go spróbować, aby wzmocnić swój układ odpornościowy. Kefir to fermentowany napój mleczny z żywymi kulturami bakterii i drożdży. Jest to popularny napój dla wielu osób, a korzyści płynące z kefiru wykraczają daleko poza dietę i wsparcie układu odpornościowego. Jeśli zastanawiasz się, czy kefir jest wart kłopotów, czytaj dalej, aby uzyskać więcej informacji.

Ciemna czekolada

Eksperci zalecają spożywanie co najmniej 70 procent czekolady z kakao każdego dnia, aby poprawić swój układ odpornościowy i obniżyć markery zapalne. Spożywanie ciemnej czekolady może również poprawić Twój nastrój i zmniejszyć ryzyko wielu chorób. Poprawia również twój układ odpornościowy i pamięć. Nie ma udowodnionych badań, które łączą ciemną czekoladę ze zwiększoną odpornością, ale korzyści są oczywiste. I, ciemna czekolada nigdy nie wyjdzie z mody – będzie nadal popularna, dopóki będziesz nadążać za najnowszymi odkryciami.

Ćwiczenia

Ćwiczenie w celu wzmocnienia układu odpornościowego organizmu może zrobić więcej niż tylko poprawić Twoje zdrowie. W rzeczywistości może również zapobiec wielu chorobom. Większość ludzi nie ma wystarczająco dużo czasu, aby ćwiczyć każdego dnia, więc wiele osób wybiera zamiast tego maszynę do ćwiczeń. Istnieją jednak sposoby, aby upewnić się, że otrzymujesz ćwiczenia, których potrzebujesz każdego dnia. Jedną z metod jest wykonywanie treningów interwałowych o wysokiej intensywności (HIIT).

Wielowitaminowe/mineralne suplementy

Choć pojedyncze witaminy i minerały mogą być pomocne, możesz potrzebować bardziej kompleksowego suplementu wielowitaminowego/mineralnego, aby spełnić swoje dzienne wymagania. W zależności od wieku i płci, multiwitaminy są opracowane w taki sposób, aby rozwiązywały specyficzne problemy zdrowotne i braki witaminowo-mineralne charakterystyczne dla danego wieku. Są one również dobrym sposobem na uzupełnienie diety, jeśli nie otrzymujesz zalecanych ilości z codziennej porcji jedzenia.Podobne:

Udostępnij